نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10021 ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

ایجاد فضای مناسب برای جریان آزاد اطلاعات و شفافیت از گام های جهاد تبیین است

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: آرمان جهاد تبیین، آرمان انقلاب اسلامی و استقامت در مسیر خون شهداست. مایوس کردن دشمنان مردم و نظام اسلامی و ایجاد امید واقعی و دلگرمی برای مردم هست. جهاد تبیین برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مملکت است.

ایجاد فضای مناسب برای جریان آزاد اطلاعات و شفافیت از گام های جهاد تبیین است

حسام رسولی در گفتگو با ابصار خبر، با اشاره به مفهوم جهاد تبیین گفت: منظور از جهاد تبیین در مفهوم عام اشاره به رسالت هر انسان آزاده و با ایمان و معتقد به خدای حکیم در تقویت راه حق از طریق جدیت در بیان و تحلیل درست، شجاعانه، اخلاق مدارانه و به موقع است و در مفهوم خاص آن ایجاد بصیرت در شرایط و اوضاع انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در عرصه جنگ شناختی است که بر علیه آن از اول انقلاب شروع شده و روز به روز پیچیده‌تر و وسیع‌تر شده است.

وی هدف از طرح جهاد تبیین را ایجاد پویش همگانی و حرکت فکری و فرهنگی عمومی برای تبیین واقعیت‌ها و حقیقت‌های جریانات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در ارتباط با نظام جمهوری اسلامی و ریشه‌یابی، تبارشناسی، روند شناسی و درک درست از آسیب‌های درونی ،تهدیدات و دسیسه‌های بیرونی و جریان نفوذ عنوان کرد.

رسولی با اشاره به نقش جهاد تبیین بیان کرد: ایجاد روشن بینی در آحاد جامعه ،حفظ وحدت و یکپارچگی در مقابل تهدیدات و دسیسه‌ها، درک درست از آسیب‌های درونی که دشمنان خارجی از آنها سوء استفاده می‌کنند ، درک درست از جنگ شناختی، ارتقاء سواد رسانه‌ای و فناوری‌های اطلاعاتی است.

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: جوانان که قشر حساس جامعه هستند امروزه در زیست آنلاین در دنیایی زندگی می‌کنند که مرزهای فرهنگی و ارتباطی برداشته شده‌اند و هویت‌یابی در این دنیای بدون مرز بسیار پیچیده‌تر و در عین حال بسیار پرچالش شده است. اینکه جوانان به جای ارتباط منفعلانه در این دنیای جدید به ارتباط فعالانه بپردازند و به پشتوانه تمدن اسلامی- ایرانی به شکل گیری تمدن جدید اسلامی ایرانی در تعامل سازنده و عزت مندانه با جهان یاری رسانند.

گرفتاری های مملکت مربوط به نابسامانی‌های قانونگذاری، اجرایی و نظارت در داخل کشور است

رسولی با اشاره به وظیفه مسئولین در جهاد تبیین گفت: مسئولین در جهاد تبیین باید عملکردها و دستاوردهای مهم سازمان‌های خود را به نحو مناسب اطلاع‌رسانی کنند و اگر عملکرد مورد انتظار مردم را ندارند مسئولیت‌ها را به افراد واجد شرایط واگذار کنند. تحلیل‌های متقاعدکننده به مردم ارائه دهند، توجیه کننده عملکردهای ضعیف و عدم حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم و مملکت نباشند. پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند. در عین حال که موانع و دسیسه های ایجاد شده توسط دشمنان را بازگو می‌کنند، همه مسائل و گرفتاری‌های مملکت را به گردن دشمنان نظام و انقلاب نیندازند. بیش از ۸۰ درصد گرفتاری‌های مملکت ‌مربوط به نابسامانی‌های قانونگذاری، اجرایی و نظارت در داخل کشور است. تمرکزگرایی در پایتخت و سیستم اداری و اجرایی ناکارآمد را درمان کنند. مسئولین با عملکرد شایسته و انعکاس مناسب آنها اعتماد مردم را جلب کنند و مردم را امیدوار و دشمنان را مایوس کنند. در حال حاضر متاسفانه اعتماد مردم به مسئولین تضعیف شده است. بخشی از این مربوط به سیاه نمایی ها،تخریب ها، و جنگ شناختی دشمنان است ولی بخش عمده ای از ضعف و سوء عملکردهاست.

وی اظهار کرد: آرمان جهاد تبیین، آرمان انقلاب اسلامی و استقامت در مسیر خون شهداست.مایوس کردن دشمنان مردم و نظام اسلامی و ایجاد امید واقعی و دلگرمی برای مردم هست.جهاد تبیین برای ارتقاء سرمایه اجتماعی در مملکت است.

ایجاد فضای مناسب برای جریان آزاد اطلاعات و شفافیت از گام های جهاد تبیین است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گام هایی که در جهاد تبیین می‌توان برداشت ابتدا شناسایی جریان‌ها و افرادی است که در داخل مملکت، مانع تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا هستند و شیوه‌های عملکرد آنها و دوم جریان سلطه گری جهانی و دشمنان خارجی و شیوه های آنها، رانت‌خواران و افرادی که با نام انقلاب اسلامی، ولایت مداری و مردم و شهدا و ایران، ارزش‌های این مملکت را لوث کرده‌اند و همچنین افراد و جریانات نفوذی بیشترین لطمه را به این انقلاب، ولایت، مردم و ایران می زنند. دوم دوستان جاهلی که از ارزش‌های نظام به شکل بدی دفاع می کنند. سوم جریان سلطه گری جهانی و دشمنان تاریخی و کنونی مردم مسلمان ایران. ایجاد نظام اطلاع رسانی کارآمد و شبکه تحلیل‌گری قدرتمند، ایجاد ساز و کارهای مناسب مدیریت افکار عمومی، تلاش برای جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور، ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی در جامعه، ایجاد فضای مناسب برای جریان آزاد اطلاعات و شفافیت از دیگر گام‌ها هستند.

رسولی با اشاره به وظیفه جهاددانشگاهی در جهاد تبیین گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران و جوانان دانشگاهی و پر شور این مملکت است که مایه عزت، امید و دلگرمی برای مردم و جوانان میهن اسلامی است. جهاد دانشگاهی می‌تواند با تبیین مناسب‌تر خدمات علمی، فناوری و فرهنگی بی نظیر و کم نظیری که انجام داده و می‌دهد، مردم و جوانان را امیدوارتر و دلگرم‌تر سازد. جهاددانشگاهی از طریق مرکز افکار سنجی و خبرگزاری‌های کارآمدی که دارد به تنهایی شبکه قدرتمندی در ارتباط با جهاد تبیین است و در عین حال این شبکه می‌تواند با تعامل مناسب با همه بخش‌های مردمی و دولتی در اعتلای فکری و روشنگری افکار عمومی و مقابله با تحریف‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و جنگ شناختی دشمنان و هم‌چنین انعکاس دغدغه ها و صدای مردم شریف و جوانان عزتمند مملکت نقش بنیادین ایفا کند.

 

 

خبرنگار:  ابراهیم عزیززاده

 

 

انتهای خبر/ پ