نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10026 ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

معاون هنری و سینمایی اردبیل خبر داد:

برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

معاون هنری و سینمایی اردبیل گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل از 23 تا 26 آبان ماه جاری در اردبیل برگزار می شود.

برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل

به گزارش ابصارخبر، سعید نوریان 21 آبان در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اردبیل خبر داد و افزود: این جشنواره از 23 تا 26 آبان ماه جاری در 2 محل مجتمع فرهنگی هنری فدک و همچنین سالن بیضاء اردبیلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی از سال 1372 فعالیت خود را در اردبیل شروع کرد و می‌توان اذعان کرد که مهمترین رویداد نمایشی استان است و جشنواره های تئاتر منطقه ای و فجر در امتداد این جشنواره ها در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

نوریان هدف از برگزاری این جشنواره ها را تربیت ، پرورش و شکوفایی استعداد جوانان عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اردبیل گفت: 45 گروه نمایشی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که 15 اثر مربوط به بخش خیابانی  و 30اثر مربوط به بخش صحنه ای بوده است.

وی ادامه داد: از بین این گروه‌های نمایشی 13 نمایش برای بخش صحنه ای و 6 نمایش برای بخش خیابانی انتخاب شدند.

نوریان افزود: سه شنبه 23 آبان ماه جاری شروع جشنواره خواهد بود که 3 داورغیر بومی به داوری این جشنواره خواهند پرداخت تا در نهایت 5 نمایش به جشنواره تئاترمنطقه ای انتخاب و اعزام شوند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی و کارگاههای استاد محور هم در خلال برنامه های جشنواره خواهد بود و علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند.

معاون هنری و سینمایی اردبیل ادامه داد: یکی از ویژگیهای بارز این دوره اینست که از 19 نمایش راه یافته به جشنواره ، 11 مورد آن مربوط به نمایشنامه نویس های بومی منطقه است که در نوع خود قابل توجه است، همچنین تنوع بازیگر و کارگردان نیز در این دوره نمود بیشتری دارد که وجه تمایز دوره نسبت به دوره های قبلی جشنواره است.

نوریان با اشاره به موضوعات 19 نمایش راه یافته به جشنواره اظهار کرد: 8 مورد از این 19 مورد با موضوع دفاع مقدس است، 7 مورد با موضوع آسیب های اجتماعی و 2 مورد مربوط به اهل بیت و امام رضا(ع) و 2 مورد دیگر مربوط به مسائل اجتماعی می باشد.

 وی زمان اجرای این نمایش ها را در دو سانس صبح و عصر عنوان کرد و افزود: ساعت 10 و نیم شروع سانس صبح خواهد بود و عصرها هم از ساعت 19 نمایش ها به روی صحنه خواهند رفت.

 

خبرنگار: ابراهیم عزیززاده

 

انتهای خبر/