نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10028 ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

چهره موفق قرآنی اردبیل:

تمرین و مرور از ضروریات حفظ قرآن است

دارنده مقام کشوری مسابقات قرآن در استان اردبیل گفت: تمرین و مرور کردن در حفظ قرآن لازم و مهم است و در طول یک روز حداقل باید یک تا دو ساعت برای حفظ قرآن در نظر گرفت.

تمرین و مرور از ضروریات حفظ قرآن است

دارنده مقام کشوری مسابقات قرآن در استان اردبیل گفت: تمرین و مرور کردن در حفظ قرآن لازم و مهم است و در طول یک روز حداقل باید یک تا دو ساعت برای حفظ قرآن در نظر گرفت.

فاطمه حمیدی سولا دانش آموز ۱۰ ساله اردبیلی و از چهره های موفق قرآنی در گفت و گو با ابصارخبر اظهار کرد: حفظ قرآن نه تنها مانعی برای پیشرفت درس و مدرسه نیست بلکه با کمک گرفتن از خداوند متعال تأثیر خوبی در این زمینه دارد.

این دانش آموز کلاس پنجم که فعالیت قرآنی خود را در رشته حفظ قرآن کریم از سن ۶ سالگی آغاز کرده است، افزود: فعلاً حافظ ۷ جزء از اول قرآن و جزء ۳۰ جمعاً ۸ جزء هستم. قبلاً در موسسه قرآنی جامعه القرآن اردبیل دوره روخوانی و روان خوانی را پیش مربی و استاد گرامی آن موسسه سرکار خانم دلیر یاد گرفتم و دوره حفظ قرآن کریم را عملاً در مرکز دارالقرآن الکریم استان اردبیل در واحد خواهران زیر نظر مربی و استاد عزیزم سرکار خانم پرهیزکار ادامه می دهم و یک دوره آموزش فصیح خوانی را نیز امسال در تابستان در دارالقرآن با استاد ارجمند سرکار خانم جبارزاده با موفقیت تمام کردم.

حمیدی سولا در خصوص گرایش به فعالیت های قرآنی گفت: تشویقات پدر و مادر و در ادامه حمایت و توجه بیشتر پدر بزرگ و مادر بزگ عزیزم باعث شد که من به رشته حفظ قرآن روی آورم و حتی برادرم نیز علاقمند به قرآن و فعالیت های قرآنی است.

این نوجوان موفق در خصوص روشهای حفظ قرآن و تثبیت محفوظات خود اظهار کرد: شیوه حفظ من به صورت سه بار تکرار است به این صورت که ابتدا فایل صوتی استاد تقلیدی خود را سه بار گوش می دهم و بعد هم سه بار از روی قرآن آیات شریفه را می خوانم و بعد حفظ می کنم. تمرین و مرور کردن در حفظ قرآن لازم و مهم است و در طول یک روز تقریباً یک تا ۲ ساعت برای حفظ قرآن در نظر می گیرم.

فاطمه حمیدی سولا درباره آیه ای از آیات قرآن کریم که باعث ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر به حفظ قرآن شده، گفت: همه آیات قرآن تاثیرگذار هستند و من بیشتر از آیه شریفه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره کمک گرفته ام که خداوند می فرماید: « وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ » هرگاه بندگان در باره من از تو سئوال کنند بدانند من به آنها نزدیک هستم و هر کس مرا بخواند دعای او را اجابت می کنم.

این چهره قرآنی استان در خصوص شرکت در مسابقات مختلف استانی و ملی و کسب مقام های مختلف گفت: سه  سالی است که در بیشتر مسابقات و جشنواره های قرآنی شرکت دارم و مقام هایی نیز کسب کرده ام که مهم ترین آنها مقام اول کشوری جشنواره قرآنی دانش آموزی در رشته حفظ جزء۳۰ دارالقرآن خانه کارگر در سال ۱۴۰۱، رتبه برتر مرحله استانی پانزدهمین و شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته  حفظ جزء ۳۰، رتبه اول رشته حفظ ۳ جزء بیست وهشتمین دوره مسابقات قرآن وعترت بسیج در مرحله ناحیه ای اردبیل، رتبه اول تیمی اولین جشنواره قرآنی محله محور شهرستان اردبیل در سال ۱۴۰۱، رتبه اول رشته حفظ ۳ جزء نهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن الکریم استان اردبیل، رتبه سوم رشته حفظ ۵ جزء زیر ۱۸ سال مسابقات قرآنی دارالقرآن الکریم شهرستان اردبیل، رتبه سوم رشته حفظ ۵ جزء زیر ۱۶ سال سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل را شامل می شود.

حمیدی سولا در خاتمه این گفتگو بیان کرد: می خواهم با تلاش بیشتر کل قرآن را حفظ کنم و از هم سن و سال های خود می خواهم قرآن را همیشه بخوانند و به کلاس های قرآن مراجعه کنند و از خبرگزاری خوب ایسنا در استان اردبیل که این مصاحبه را ترتیب دادند تشکر می کنم و از همه عزیزان و اساتید خودم که در حفظ کردن قرآن برای من زحمت کشیده اند تشکر می کنم و همچنین از مربیان و کارکنان زحمت کش دارالقرآن الکریم وکارکنان و معلمان دلسوز مدرسه ام نیز تشکر می کنم.

 

خبرنگار: ابراهیم عزیززاده

 

انتهای خبر/