کد خبر: 1219 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱

مديرهماهنگی اتحاديه دانشگاه های قفقاز:

دانشگاه محقق، عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز شد

مديرهماهنگی اتحاديه دانشگاه های قفقاز گفت: عضويت دانشگاه محقق اردبيلی در اتحاديه دانشگاه های قفقاز به تصويب هيات رئيسه رسيده است و در ارديبهشت سال آينده نيز در همايش سالانه اتحاديه در قبرس اعلام خواهد شد.

دانشگاه محقق، عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز شد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، قدير گلکاريان مديرهماهنگی اتحاديه دانشگاه های قفقاز در نشست با مديران دانشگاه محقق اردبيلی از انتخاب سالانه يک دانشگاه به عنوان دانشگاه فرهنگی سال خبر داد و گفت: اتحاديه دانشگاه های قفقاز علی رغم داشتن يک چارچوب کلی، بعد از برگزاری دومين کنگره ملی سالانه، از سطح منطقه ای خارج و به فرامنطقه ای تبديل شده است.

مدير هماهنگی اتحاديه دانشگاه های قفقاز بابیان اینکه اين اتحاديه در سال 2007 با عضويت هشت دانشگاه از کشورهای آذربايجان، نخجوان، گرجستان، ترکيه و ايران تاسيس شد افزود:اتحاديه هم اکنون دارای بيش از يکصد عضو می باشد، 

گلکاريان با یاداوری اینکه دانشگاه های تهران، زنجان و محقق اردبيلی و چندين دانشگاه از منطقه قبرس خواستار پيوستن به اين اتحاديه هستند،تصریح کرد: يکی از اهداف اوليه تاسيس اتحاديه دانشگاه های قفقاز در واقع اصلاح تاريخ تحريف شده منطقه است.

وی از تلاش برای افزايش اعضای ايرانی اين اتحاديه خبر داد و گفت: هدف اتحاديه ايجاد وحدت ميان دانشگاه ها و ارتباط آکادميک در دانشگاه های منطقه است.

مديرهماهنگی اتحاديه دانشگاه های قفقاز تاکيد کرد: ايجاد دانشگاه بين المللی در مناطق آزاد فرصت مناسبی است؛ چراکه دانشجويان اين دانشگاه ها نقش سفيران فرهنگی ملل مختلف را ايفا خواهند کرد.

گلکاريان از برگزاری کنگره ها و جشنواره ها بصورت ادواری در کشورهای مختلف عضو خبرداد و افزود: استان اردبيل با توجه موقعيت خود نسبت به کشورهای همجوار می تواند تقاضای ميزبانی جشنواره علمی، ادبی و فرهنگی تحصيلات تکميلی را به اتحاديه ارائه کند.

انتهای پیام