پربازدیدترین ها

کد خبر: 1569 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

آرمان خواهی در مقابل مصلحت طلبی،از مطالبات بسیج دانشجویی است

آنچه از دانشجو و دانشگاه انتظار می رود این است که مسحور زمان، اشخاص و احزاب نشوند و با استقلال و حفظ مبادی هویتی و فکری خود، آرمان ها و اهداف بلند دیانت و انقلاب اسلامی را ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دنبال و مطالبه کنند.

  آرمان خواهی در مقابل مصلحت طلبی،از مطالبات بسیج دانشجویی است

به گزارش ابصارنیوز، سعیدقبادی دانشجوی پارس آبادی در یادداشت خود به مناسبت سالروز تاسیس بسیج دانشجویی و طلبه نوشت: 

رسالت دانشجوي مسلمان در برخور د با استکبار و هرگونه ظلم جهاني بر اساس مكتب و جهانبيني  اسلامي، تولي و تبري است و بر محور قائده نفي سبيل، هیچگاه تسليم ظلم و استكبار نخواهد شد.

مهم ترین خصیصه ی جنبش دانشجویی  در دوره ی قبل از انقلاب، ستیز و تقابل با رژیم های استبدادی و استعماری بوده است؛ اکنون نیز جنبش دانشجویی با الهام از ارزش های اسلامی، خود را مدافع باورها و اصول اسلامی انقلاب می داند و با وجدان بیدار خود در حیات سیاسی و اجتماعی حضور فعال دارد

« حق شناسی» و «باطل شناسی» شالوده ای متقن برای تمام تکاپوهای دانشجویی در فضای سیاسی و اجتماعی ایجاد می کند؛ امیرالمومنین علی (ع) در پاسخ به فردی که امر بر او مشتبه شده بود و از گمراهی خود در تشخیص جبهه حق و باطل سوال می کرد، فرمودند: «اعرف الحق، تعرف اهله» یعنی اگر حق را بشناسید، اهل حق را هم خواهید شناخت؛ این یک فرمول کلان است و اساسا آموزه های دین مبین اسلام و معارف اهل بیت (ع) به ما فرمول و سنت های ثابت می آموزند؛ لذا تشکل ها و جریانات دانشجویی کشور می توانند با سنجه های عقلایی و ملاک های دینی، حق و حقیقت را در هر زمان و هر موضوعی شناخته و بر مبنای آن وارد میدان شوند؛ آنچه که اهمیت دارد و در حقیقت از دانشجو و دانشگاه انتظار می رود این است که مسحور زمان و اشخاص و احزاب نشوند و با استقلال و حفظ مبادی هویتی و فکری خود آرمان ها و اهداف بلند دیانت و انقلاب اسلامی را ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دنبال و مطالبه کنند.

مطالبه ی بسیج  دانشجویی همیشه  آرمان خواهی در مقابل مصلحت طلبی بوده و هست. بسیج دانشجویی به واسطه این بیداری و آگاهی، یا در پی زنده کردن آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی است و یا در پی خلق اندیشه ی نو برای پویایی انقلاب است. گاهی به واسطه ی گذشت زمان وظهور نسل جدید آرمان هایی هم چون عدالت خواهی، آزادی خواهی و مساوات طلبی کم رنگ و بعضا فراموش می شوند، از این رو بسیج دانشجویی می تواند ارزش ها و باورهای انقلاب را متذکر شده و جامعه را از حرکت های واپس گرایانه رهایی دهد. بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه ، با توجه به نفوذ دشمن در محیط های دانشجویی در قالب جنگ نرم ، باید وظیفه و رسالت اصلی خود را که همان روشنگری است، فراموش نکند و عمار گونه همچون غریق نجات بتواند سایر دانشجویان را در مقابل تهدیدات و جریان های مسمومی که توسط استکبار جهانی و غرب هدایت میشوند ، با استفاده از دو بال علم وایمان و روحیه انقلابی ، نجات دهند .تاريخ نیز شهادت مي دهد كه دانشجويان بسیجی  ، هيچ گاه ذلت را به تن نخریده و با شعله ور ساختن فرياد هاي ظلم ستيزانه خود در طول تاريخ پايه هاي حكومت استبدادي را سست كرده اند. امروز دانشجويان با بصيرت و آگاهي خود هرگز اين اجازه را نخواهند داد تا خون هايي كه پاي شجره طيبه انقلاب اسلامي ريخته شده پايمال شود. چرا كه دانشجويان در مكتب سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) تحصيل و به خط ولايت دل سپرده اندو بی تردید با ایمان و اعتقاد به اسلام، انقلاب و عظمت شهدا و امام (ره) آینده و پیشرفت کشور را در دست دارند و با حمایت واقعی از  ولایت فقیه  و در سایه ی با برکت آن از کیان و عزت کشور و دستاوردهای  بزرگ  نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران  به  شایستگی دفاع می کنند و برای بالندگی و سربلندی کشورشان و مقابله با زیاده خواهی بیگانگان همچنان پیش تازهستند .

انتهای پیام/