پربازدیدترین ها

کد خبر: 1915 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل:

بصیرت و صبر دوخصلت بارز حضرت زینب(س) است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: اگر جامعه امروز ما بخواهد راه صلاح و رستگاری را طی کند باید دو عنصر بصیرت و صبر را در رأس امور خود قرار دهد.

بصیرت و صبر دوخصلت بارز حضرت زینب(س) است

 حجت الاسلام حمید واحدی زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) به عموم مسلومین  به بیان ویژگی های بارز حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت پرچم دار نهضت حسینی است.

واحدی زاده در ادامه سخنان خود  ضمن گرامی داشت روز پرستار به بیان علت نامگذاری سالروز میلاد حضرت زینب بعنوان روز پرستار پرداخت و گفت: حضرت زینب(س) پرستاری از امام زمانش، حضرت امام زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات تا آخرین رمق، وظیفه خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد. 

وی، حضرت زینب (س) را شخصیتی عالمه و از هر جهت علمی توصیف کرد و گفت: بخشی از این علم بر اثر شاگردی در محضر پدر و مادر بزرگوارشان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) بوده و بخش دیگر آن لطف و عنایت خداوند بر افرادی است که در مسیر حق قرار می‌گیرند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ابعاد معنوی و تقوای ملکوتی حضرت زینب(س) گفت: در مجموع، حضرت زینب(س) بهترین الگو برای افراد بشر اعم از زنان و مردان به شمار می‌رود و از این رو زنان مسلمان و زنان ایرانی باید به وجود چنین الگوئی در دین اسلام افتخار کنند و پیرو مکتب آن بانوی بزرگوار باشند.

واحدی زاده بصیرت حضرت زینب (س) را مثال زدنی عنوان کرد و گفت: علاوه بر مقاومت ایشان در برابر ظلم و ستم زمان،بصیرت بالای حضرت موجب شد تا آخرین لحظات، ایشان در راه حق ایستادگی کرده و مسیر صحیح را برگزیند.

اگر جامعه امروز ما بخواهد راه صلاح و رستگاری را طی کند باید دو عنصر بصیرت و صبر را در رأس امور خود قرار دهد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مثام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخصیتی حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان از جمله ویژگی های بارز حضرت زینب(س) است.

واحدی زاده گفت: حضرت زینب(س) به طور کامل از امر امام زمان خود در تمام وقایع پیروی کرد و در مقام ایستادگی در برابر ظلم و ستم بسیار پایدار و استوار بود بطوریکه تعداد زیاد دشمنان هم نتوانست ایشان را در پیروی از ولایت منصرف کند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های آنحضرت که جامعه امروز ما می‌تواند درس بیاموزد عبادت خالصانه ایشان است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز  عبادت وی ترک نشد.

واحدی زاده شجاعت و شهامت  را یکی دیگر از ویژگی های حضرت زینب(س) برشمرد و گفت:در میان زنان عالم  این ویژگی حضرت زینب(س)، بسیار شاخص و بارز است بطوریکه  اگر تلاش‌های حضرت زینب(س) برای پیام‌رسانی واقعه عاشورا و دفاع از خون سرخ شهدای کربلا  نبود، شاید امروز ما اطلاعات بسیار کمی از واقعه عاشورا داشتیم و آثار و برکات عاشورا و خون به ثمر نمی رسید.

وی در پایان سخنان خود از درگاه پروردگار متعال در خواست کرد تا هرچه زودتر سوریه و اماکن متبرکه اسلامی از لوث وجود میراث خواران وهابیت و داعیان شیطان آزاد شود.

انتهای پیام/