پربازدیدترین ها

کد خبر: 1994 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰

شهردار اردبیل در بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل:

موزه شهرداری اردبیل راه اندازی می شود

شهردار اردبیل از احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال برگرداندن ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل به شکل سنتی و تبدیل آن به موزه شهر(شهرداری) اردبیل هستیم.

موزه شهرداری اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش ابصارنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل در حاشیه بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل با بیان اینکه ایجاد این موزه حرکتی ارزشمند است، گفت: چنین موزه‌ای برای شهر اردبیل لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل را می‌توان در سطح شهر گسترش داد، افزود: با استقرار این موزه در سطح شهر، گردشگران و مردم عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

لطف‌اللهیان تصاویر موجود در این موزه را حاکی از گذشته و افتخارات شهر اردبیل دانست و تصریح کرد: تصاویر و تجهیزات موجود در این موزه قابل ارائه به عموم مردم و حتی مسافران است.

شهردار اردبیل از احیای ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال برگرداندن ساختمان قدیمی شهرداری اردبیل به شکل سنتی و تبدیل آن به موزه شهر(شهرداری) اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه در موزه شهر(شهرداری) اردبیل یک پروسه حداقل 80 ساله از شهر اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: یک سری تجهیزات مختص شهرداری نیز در این موزه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

لطف‌اللهیان از آمادگی شهرداری اردبیل جهت همکاری با موزه تاریخ علوم اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه دانشگاه در هویت و پیشینه شهر همراه شهرداری بوده و است، شهرداری اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانند بصورت مشترک همکاری‌های لازم را در خصوص  این دو موزه داشته باشند.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به استارت ایجاد باغ‌موزه مفاخر استان، تصریح کرد: تندیس و سردیس مفاخر علمی، فرهنگی، مذهبی و هنری در حال ساخت است و در باغ‌موزه مفاخر اردبیل که در اطراف تپه نادری اردبیل ایجاد خواهد شد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

در این بازدید  لوح یادبود، تندیس موزه تاریخ علوم اردبیل و تمبر یادبود دانشگاه محقق اردبیلی به شهردار اردبیل اهدا شد.

 

 

AWT IMAGE

 

AWT IMAGE

 

AWT IMAGE 

 

AWT IMAGE

انتهای پیام/