پربازدیدترین ها

کد خبر: 2013 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵

امام جمعه اردبیل در مسجد شلمچه

ایران، به عنوان یک پدیده در جهان شناخته شده است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در جمع زائرین راهیان نور در مسجد شلچه گفت:ما مدیون حضرت امام راحل هستیم که در یک سراشیبی تند از دست این ملت گرفت وآخرین فرصت را درست کرد تا در چینش ملت به جایگاه اصلی خود برسیم.

ایران، به عنوان یک پدیده در جهان شناخته شده است

به گزارش ابصارنیوز به نقل از خبرگزاری بسیج، سید حسن عاملی در جمع کاروانیان راهیان نور استان اردبیل در مسجد شلمچه اظهار داشت: فدایی همیشه در خصوص تربیت بزرگترین نقش را ایفا کرده است، از جانفشانی ها،  از وابستگی و شجاعت این شخصیت عظیم آسمانی که زندگی اش را به مناسک حج تبدیل کرده و از اینکه یک تنه به مبارزه با شرک، کفر و بت شکنی برخواسته است.

 عاملی افزود: خداوند عاشق ارزش ها بوده و شهدای ما ثروت بزرگی برای ماست.

وی با اشاره به جنگ دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ ما یک جنگ جهانی در مقیاس کوچکی بوده به طوری که از 18 کشور اسیری داشتیم.

وی در این خصوص ادامه داد: قدرت های اهریمنی اروپا و آمریکا که صدام را برای مبارزه با ایران اسلامی با تجهیزات و بمب های شیمیایی تجهیز کردند و ما هیچ وقت این بمباران شیمیایی منطقه ی شلمچه را از یاد نخواهیم برد چرا که در یک لحطه جان 5 هزار نفر را گرفتند و این ها توسط آمریکا طراحی شده بو

 عاملی گفت: جنگ های بی رحمانه معاصر  توسط آمریکا بود، کسانی که مظلومانه در کشورهایی همچون لبنان، لیبی، یمن، افغانستان، عراق و سوریه کشته می شوند توسط سازمان سیا و صهیونست ها طراحی شده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد آنان اندیشه کده هایی دارند که براساس آن دنیا را اداره می کنند، ازهزار و 500 اندیشه کده دنیا هزار و200 اندیشه کده ازان آمریکا است و بعضی از اندیشه کده ها 500 هیئت علمی دارند، آنان حاضر شدند تا خون انسانهای بی گناه را بریزند تا زمینه رهبری جهانی را فراهم کنند، این افتخار بزرگی برای ماست که در مقابل چنین اهریمن هایی ایستاده ایم.

 عاملی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس عزیزترین سرمایه ما را از دستمان گرفتند گفت: ما علاوه بر اهداف آرمانی، هزینه های آرمانی زیادی را پرداخت کردیم که در این زمینه پیام شهداء این است که از اصول نباید تنازل کرد.

 عاملی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری افزود: ما به استقلال و حاکمیت ملی به عنوان یک ارزش بسیار بزرگ نگاه می کنیم تا کشور ما مستقل باشد، استقلال برای ما بسیار مقدس بوده، به طوریکه در زمان شاه برای خودش تصمیم نمی گرفت و برای تعریف و تغییر کابینه های دولت از آمریکا اجازه می گرفت اما امروز مرجعیت علمی کشور و ملت ما اهل بیت است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به وضعیت کنونی کشور ترکیه اظهار کرد: در طی چند ماه اخیر ترکیه در شرایط سختی قرار گرفته، به طوری که در مدت زمان کوتاه وضعیت مناسب اقتصادی خود را از دست داده و با شرایط بسیارسختی دست و پنجه نرم می کند و این قدرت ایران اسلامی را نشان می دهد که در طی چندین سال به خوبی مقاومت کرده است.

عاملی تصریح کرد: اوباما بارها در سخنرانی های خود گفته است که ما شدیدترین تحریم هایی را در طول تاریخ تنها بر علیه کشور ایران اعمال کردیم و مقاومت ایران خارج از پیش بینی ما بود.

وی در پایان سخنان خود افزود: ما مدیون حضرت امام راحل هستیم که در یک سراشیبی تند از دست این ملت گرفت وآخرین فرصت را درست کرد تا در چینش ملت به جایگاه اصلی خود برسیم، اما با کمک شهداء وقتی شعار های جهانی ما را دیدند از غرب، شرق، شمال وجنوب بر سر کشور ما ریختند ولی با این حال هیچ کشوری نمی تواند در برابر همه این فشارها مقاومت کند در حالی که ما ایستادیم و همه این ایستادگی و مقاومت نتیجه خون شهداست.

انتهای پیام/