پربازدیدترین ها

کد خبر: 2026 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸

اعضای اولین بیمار مرگ مغزی اردبیلی در سال جدید اهداء شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، از اهدا عضو اولین بیمار مرگ مغزی اردبیلی در سال جدید خبر داد.

اعضای اولین بیمار مرگ مغزی اردبیلی در سال جدید اهداء شد

به گزارش ابصارنیوز به نقل از پیام پزشکی، افشین فتحی گفت:  مرحوم یوسف کریمی 55 ساله که بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود پس از اخذ رضایت از همراهان جهت اهداء اعضای بدنش از بیمارستان علوی اردبیل به تهران عازم شد.

وی اظهار کرد: این اولین اهداء عضو در سال جدید است که  کبد، کلیه ها و نسوج بیمار به نیازمندان اهدا شد.

فتحی افزود:  تاکنون اعضای 56 بیمار مرگ مغزی اردبیلی اهداء شده که 14 مورد آن در سال گذشته صورت گرفت که با اهداء اعضا زندگی دوباره برای بیماران ناامید داده شد.

 

وی ادامه داد:  آخرین اهداء عضو استان در 28 اسفند گذشته بود که قلب، کبد، کلیه ها و نسوج بیمار 26 ساله که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

 

این مسئول بیان کرد: استان اردبیل در اهداء عضو به بیماران نیازمند رتبه شاخص کشور را به خود اختصاص داده که این امر بیانگر فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: اهداء عضو بر اساس نیاز بیماران انجام می‌شود و در این زمینه تمهیدات اساسی برای شناسایی بیماران نیازمند انجام شده تا با اهداء عضو شور زندگی به بیماران نیازمند برگردد.

 

وی گفت: واحد فراهم آوری اعضاء و اهدای عضو معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مسئول هماهنگی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی است، لذا افرادی که مایل هستند کارت اهدای عضو دریافت کنند با مراجعه به این قسمت و ثبت نام در سامانه فراهم آوری اعضاء می توانند اقدام کنند.

 

فتحی خاطر نشان کرد: گرفتن کارت اهدای عضو به منزله این نیست که در صورت مرگ مغزی شخص ثبت نام کننده، اعضای وی به صورت حتمی اهدا شود بلکه رضایت خانواده ملاک اهدای عضو بوده و داشتن این کارت به خاطر این است که اعضای خانواده از رضایت متوفی قبل از فوت مطلع باشند.

 

وی یادآور شد: حیات و زندگی بسیاری از بیماران بستگی به اهدای عضو دارد و ما می توانیم در زمان حیات خود آگاهانه با ثبت نام در واحد فراهم آوری اعضاء در صورت بروز مرگ مغزی به نیازمندان جان دوباره ببخشیم.

 

انتهای پیام/