کد خبر: 5530 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱

با بدرقه مسئولان دانشگاه های اردبیل انجام گرفت؛

اعزام زائرین اربعین حسینی به کربلای معلا +تصاویر

مراسم بدرقه دانشجویان زائر اربعین حسینی جهت شرکت در همایش پرشکوه پیاده روی اربعین حسینی با بدرقه مسئولین دانشگاه های اردبیل و بسیج دانشجویی از مقابل دانشگاه محقق اردبیلی به کربلای معلا اعزام شدند.

اعزام زائرین اربعین حسینی به کربلای معلا +تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز طی مراسم بدرقه که با حضور برخی از مسئولین دانشگاه های اردبیل، حجت الاسلام حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دادنشگاه های استان و اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان و خانواده های دانشجویان زائر که در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، 150 نفر از دانشحویان زائر اربعین حسینی بصورت متمرکز جهت شرکت در همایش پرشکوه پیاده روی اربعین حسینی به کربلای معلا اعزام شدند.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت مقدم خانواده های زائران دانشجو در مراسم بدرقه زوار اربعین حسینی به بیان احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) در خصوص آداب زیارت قبور مطهر امام حسین(ع) و یارانش در اربعین پرداخت و گفت: جابربن عبداله انصاری اولین زائر اربعین حسینی بود.

حسنی در ادامه سخنان خودبه حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت:کسانیکه به زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین می روند برای هر قدمشان ثواب یک حج در نامه عمل زائرین نوشته می شود.

وی افزود: طبق روایات به جای مانده از ائمه اطهار(ع)ثواب زوار پیاده برابر با 70 برابر کسانی است که با مرکب به زیات امام حسین(ع) در روز اربعین می روند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به ارزش و اهمیت زیارت خانه خدا با پای پاده توسط امامان معصوم(ع) اشاره کرد و گفت:طبق گواهی تاریخ امام حسین(ع) 20 بار  و امام حسن(ع) نیز 25 بار با پای پیاده به زیارت خانه خدا رفته اند، که این خود نشان از اهمیت  و ارزش بالای زیارت با پای پیاده است.

حسنی به حدیثی دیگر از ائمه معصومین اشاره کرد و گفت: کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا شود، خداوند متعال گناهان گذشته  و اینده وی را می آمرزد.

وی به تبیین معنی آمرزش گناهان آینده پرداخت و گفت:کسی که به نیت خالص و با عشق زیارت از منزل خارج می شود و به شکل زائر واقعی و دلباخته حسینی وارد می شود، خداوند متعال اجازه نمی دهد این بنده به گناه آلوده شود و هرگونه گناهی را از وی سلب می کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با روایتی از امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قیامت هرکس را با آنچه در دنیا به ان علاقه داشته محشور می کند.

وی افزود: کسانیکه دوستدار امام حسین(ع) هستند و در عمل نیز عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داده اند در قیامت نیز محبت امام حسین(ع) شامل حال آنان نیز خواهد شد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود به تأثیر گریه بر مصائب اما حسین(ع) در صحرای محشر پرداخت و گفت: طبق احادیث رسیده تمام چشم ها در روز قیامت گریان خواهد شد مگر چشمانی که در دنیا برای امام حسین(ع) گریان بوده اند و این چشم ها در قیامت خوشحال و شاداب خواهندشد.

حسنی از دانشجویان زائر خواست تا با الگو قراردادن اولین زائران اربعین حسینی حضرت زینب کبری(س) و جابر بن عبداله انصاری با نیتی پاک و زلال به دیدار امام حسین(ع) بروند تا با درک رسالت حسینی و عمل به آن، برکات این سفر عظیم و معنوی را تا ابد در زندگی دنیوی و اخروی حس کنند.

خلیلی مسئول ایمنی اردوهای بسیج دانشجویی نیز در این برنامه به تشریح وضعیت عراق پرداخت و نکات ایمنی و سلامتی را طی مدت این سفر یادآور شد و از دانشجویان زائر نیز خواست تا با حفظ مسائل ایمنی از آسیب های اجتمالی در امان بمانند.

حافظی دبیر ستاد عتبات نهاد نمایندگی دانشگاه های استان نیز در پایان مراسم بدرقه به بیان نکاتی مهم در خصوص پاسپوت ویزا و مجوز خروج از کشور پرداخت و گفت:دانشجویان زائر حتما باید قبل از اغاز سفر خود نسبت به کنترل مدارک خود و استعلامات لازم از وضعیت مدارک خود اطمینان حاصل کنند تا مبادا در لحظات آخر با مشکل مواجه شوند.

وی به تشریح وضعیت موکب های عزاداری و نحوه استفاده از خدمات موکب ها پرداخت و گفت: طول کسیر پیاده روی پیش بینی شده از نجف تا کربلا 80 کیلومتر است و طول مسیر نیز به تعداد 1452 ستون علامتگذاری شده که فاصله هر ستون از هم نیز 50 متر است و دانشجویان می توانند با اعلام قرار از قبل در ستون خاصی همدیگر را ملاقات و یا ادامه مسیر دهند.

حافظی از دانشجویان خواست طی هر شرایطی سعی کنند بعد از اذان ظهر پیاده روی خود را شروع و تا ساعت 8 شب نیز موکبی را جهت اسکان خود مد نظر بگیرند تا با اطمینان خاطر و بدور از هرگونه مشکلی سفر خود را با خاطره ای خوش به پایان برسانند.

قرائت زیارت عاشورا،تقسیم بندی طرح نائب الشهید بین دانشجویان زائر و مداحی از جمله برنامه های مراسم بدرقه دانشجویان زائر به کربلای معلا بود.

انتهای پیام/