نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9147 ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل + عکس

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور جمعی از مسئولان استانی و نظامی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا در اردبیل برگزار شد.

همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر، همایش گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان نظامی و آزادگان سرافراز  در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

یاسر شاهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این مراسم به تبیین نقش آزادگان در حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران اسارت پرداخت و گفت:آزادگان در دوران اسارت در واقع با تبعیت از فرمان امام خمینی(ره) ولایت پذیری خود را به اثبات رسانده  و عزتمندانه و شرافتمندانه دوران اسارت را با موفقیت سپری کردند.

وی با بیان اینکه امروز مدیون آزادگان سرافراز هستیم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره آزادگان گرانقدر و تکریم این عزیزان وظفه عمومی است.

سردار غلام عسگر کریمیان دبیر ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل نیز در این مراسم به تبیین ویژگی های آزادگان پرداخت و گفت: آزادگان در واقع سفیران انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند چراکه در این دوران سخت و طاقت فرسا توانستند سرباز ولایت بودن خود را به اثبات رسانده  و در شأن انقلاب اسلامی رفتار کنند.

وی خواستار استخراج گنجینه های نهفته در وجود آزادگان و انتقال انها به نسل های آینده انقلاب اسلامی شد و گفت: این کار ارزشمند برای جلوگیری از گسست نسل ها و فرهنگ ها الزامی است.

در ادامه این همایش ضمن رونمایی از کتاب سرگذشت اسیر جوان مجموعه خاطرات محمد تقی باقری از آزادگان سرافراز اردبیل، حسین زاده از ازادگان ارتشی  و سید جمال ستاره دان از ازادگان بسیجی اردبیل به روایتگری از دوران اسارت پرداختند.

 

انتهای پیام/ج