نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9989 ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع):

گروه‌های جهادی، مردم‌یاری خود را اثبات کردند

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به تشریح اقدامات سپاه و بسیج در مناطق سیل‌زده شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار پرداخت و گفت: گروه‌های جهادی با 100 درصد امکانات در منطقه حاضر شدند تا با امدادرسانی در ابعاد مختلف مردم‌یاری و مردم‌داری را در عمل ثابت کنند.

گروه‌های جهادی، مردم‌یاری خود را اثبات کردند

سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با ابصارخبر به تشریح اقدامات سپاه و بسیج در سیل شهرستان گرمی پرداخت و گفت: گروه‌های جهادی بسیج به همراه سبزپوشان حریم ولایت از همان ساعات اولیه وقوع سیل با حضور در منطقه سیل‌زده گرمی، انگور و بیله‌سوار در میدان عمل حاضر شدند تا با یاری آسیب‌دیدگان، بار دیگر مردم‌یاری و مردم‌داری را در عمل ثابت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج بزرگ‌ترین تشکیلات مردمی است که در تمام مواقع سخت و دشوار در کنار مردم بوده است، گفت: مردم‌یاری و مردم‌داری در اولویت مأموریت‌های سپاه و بسیج است و در این راستا از تمام ظرفیت‌های موجود در پایگاه‌های بسیج، گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) با بیان اینکه گروه‌های جهادی اولین گروه‌هایی هستند که در وقایع و حوادث در صحنه حاضر هستند گفت: در سیل اخیر شهرستان گرمی و بیله‌سوار گروه‌های جهادی بسیج از اولین ساعات وقوع سیل پای‌کار بوده  و هستند.

وی به تشریح اقدامات گروه‌های جهادی در سیل اخیر منطقه مغان پرداخت و گفت: مجموعه سپاه و بسیج استان اردبیل با 100 درصد امکانات در منطقه حاضر شدند تا به کشاورزان، دامداران و روستائیان در ابعاد مختلف امدادرسانی کرده و خانه‌های آنها را که پر از گل‌ولای شده بود از آثار و بقایای سیل ویرانگر پاک‌سازی کنند. 

سردار محمدی اصل گفت:  بخش عظیمی از نیروهای جهادی ما با تجهیزات و امکانات خدمات‌رسانی در منطقه حاضر هستند و در برخی از روستاها تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، آب‌معدنی و سایر امدادرسانی‌ها با همراهی مجموعه‌های هلال‌احمر و فرمانداری شهرستان گرمی ادامه دارد.

وی افزود: در بحث لایروبی و خالی‌کردن گل‌ولای واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدامات خوبی انجام شده و قطعاً با برآورد خسارت وارده به این روستاها امیدواریم از سوی مسئولان امر کارهای اضطراری و اولویت‌دار انجام شود.

سردار محمدی اصل از تشکیل قرارگاه عملیات جهادی برای کنترل بحران سیل در منطقه مغان خبر داد و گفت: این قرارگاه به‌منظور هماهنگی و هم‌افزایی گروه‌های جهادی تشکیل یافت تا با ساماندهی 25 گروه جهادی با حضور 250 جهادگر  در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار به یاری آسیب‌دیدگان بپردازد.

وی حضور میدانی و احصای مشکلات مردم و آسیب‌دیدگان را از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی در میدان عنوان کرد و گفت: 7 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک مهندسی سپاه  همچون ماشین تانکردار، گریدر، بیل زنجیری، کمپرسی جهت بازگشایی معابر به مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی ارسال شد.

وی افزود: 4 دستگاه ماشین‌آلات سنگین جهت بازگشایی معابر به شهرستان بیله‌سوار ارسال شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به توزیع بسته‌های معیشتی و آب آشامیدنی در مناطق سیل‌زده نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 300 بسته معیشتی بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل توزیع شده و این کار همچنان ادامه دارد.

وی گفت: گروه‌های جهادی بسیج در روستاهای درگیر سیل و مناطق درگیر تنش آبی آبرسانی شده است.

سردار محمدی اصل گفت: علاوه بر تأمین نان موردنیاز خانوارهای مناطق سیل‌زده تاکنون 20 هزار بطری آب نیز در مناطق درگیر سیل توزیع شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل کمک سپاه و بسیج را در مرمت و بازسازی واحدهای مسکونی و دامی خسارت‌دیده یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز با تشکیل پرونده روستائیان آسیب‌دیده به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و تسهیلات مناسب دریافت کنند.

 

 

گفتگو: مهدی جدی

 

 

 

انتهای پیام