نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 10131 ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:

راهیان نور، قدرت‌نمایی بسیج است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به گنجینه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیجیان با تداوم راه شهدا پرمواج و پرخروش با تحقق وعده صادق نشان دادند بسیج هر زمان اراده کند حماسه‌ساز و حماسه‌آفرین است.

راهیان نور، قدرت‌نمایی بسیج است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر دوشنبه در همایش راویان نور ویژه تجلیل از عوامل اجرایی اردوی صراط نور و تقدیر از جهادگران برگزیده که به همت بسیج دانشجویی در سالن شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام بعد از دوران جنگ تحمیلی با ورود به عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم به محرومیت‌زدایی از جامعه پرداخته و راه شهدا را در سنگر مقدس خدمت‌رسانی ادامه دادند.

وی به مقایسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با رزمندگان جنگ نرم و ترکیبی امروز پرداخت و گفت: رزمندگان جبهه جنگ نرم که دانشجویان و جوانان بصیر و آگاه هستند با تعهد و تخصصی که دارند بالاتر از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند چراکه 8 سال جنگ تحمیلی نبرد تن با تانک بود در حالیکه جنگ امروز جنگ اراده و آگاهی است و اگر بصیرت نباشد دسته‌ای از مومنان قربانی توطئه‌های دشمنان خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به خدمات بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام و بسیجیان مخلص هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از پایان جنگ با حضور در روستاها و مناطق محروم در امر جاده‌سازی، آب‌رسانی و برق‌رسانی سنگ تمام گذاشتند.

وی به سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز جهادگران ما در بسیج سازندگی تداوم دهندگان راه سنگرسازان بی‌سنگر دفاع مقدسی هستند که جان خود را سپر بلا کرده و برای رزمندگان  در برابر سیل بی‌امان تهاجمات دشمنان جان‌پناه ایجاد کردند.

سردار محمدی اصل به شاهکار دوران دفاع مقدس یعنی عبور از اروند اشاره کرد و گفت: امروز مهندسان ما نیز با تبعیت از متخصصان متعهد دوران دفاع مقدس در زمینه فنون مهندسی به خودکفایی رسیده و از سرآمدان دوران هستند.

وی از بسیج به عنوان مصداق بارز «انا اعطیناک الکوثر» نام برد و گفت: بسیجیان با ایثار و شجاعت خود با اتحاد و همدلی نشان دادند که انسان الهی اشرف مخلوقات است.

این یادگار دوران دفاع مقدس به وعده صادق نیز اشاره کرد و گفت: بسیجیان با تداوم راه شهدا پرمواج و پرخروش با تحقق وعده صادق نشان دادند بسیج هر زمان اراده کند حماسه‌ساز و حماسه‌آفرین است.

وی به دوران کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج با ایثار جان و مال خود در اوج کرونا وحدت و انسجام و فرهنگ ایثار خود را به جهان دیکته کرد و ثابت کرد که بسیج مخلص‌ترین نیروی در حال حاضر جهان است  و به الگویی بی‌مانند برای جوامع تبدیل شده است.

سردار محمدی اصل گفت: نخبگان پزشکی ما نیز در دوران کرونا ضمن دست‌یابی به واکسن کرونا در امر تجهیز بیمارستان نیز سنگ تمام گذاشته و ظرف 48 ساعت دو بیمارستان اردبیل را به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز کردند و همه این‌ها در سایه کارهای جهادی و وجود نیروهای مومن، مخلص و متعهد شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از خادمان صراط نور دانشجویی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: جنگ ما فراتر از رویایی بلوک شرق و غرب با نظام مقدس جمهوری اسلامی، جنگ بین حق و باطل بود بطوریکه واقعه کربلا به نوعی تکرار شد و عده‌ای قلیل اما مجهز به سلاح ایمان و ولایتمدار برابر جبهه کفر و باطل صف آرایی کردند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایمان رزمندگان اسلام تانک های دشمنان را متوقف کرد گفت: نتیجه 8 سال دفاع مقدس بی‌بدیل‌ترین نتایج در تاریخ جنگ‌های ایران است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گنجینه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 8سال دفاع مقدس معدن ثروت عظیم است و راهیان نور بهترین فرصت و محفل برای استخراج این گنجینه‌ها از راویان و دست اندرکاران فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت است.

وی از راهیان نور به عنوان رژه اسلامی نام برد و گفت: راهیان نور در واقع یک نمایش جنگی و قدرت‌نمایی بسیج است.

سردار محمدی اصل در ادامه سخنان خود به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌های مردمی فجایع غزه را جهانی کردند در حالیکه دوران دفاع مقدس 11شهر ایران هر یک غزه‌ای بود که 8 سال تمام مقابل تهاجمات دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد ولی چون از امکانات امروز برخوردار نبودیم در اوج مظلومیت ماند و جنایات دشمنان منعکس نشد.

وی افزود: راهیان نور سیره و سلوک شهدا است که با قدم نهادن در این وادی ایثار، شهادت، ذوب در ولایت بودن و قهرمان ولایی بودن دست یافتنی است.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه راهیان نور تجسم صحنه‌های کارزار حق و باطل است به اتفاقات روز دانشگاه‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: امروز اتفاقات رخ داده در آمریکا نشأت گرفته از فعالیت‌های شما در دانشگاه‌ها است چراکه تلاش‌های دانشجویان انقلابی در 45سال گذشته امروز الگو و سرمنشأ خیزش‌های جنبش دانشجویی در 38 دانشگاه آمریکا است.

وی از دانشجویان ایران به عنوان پرچمدار جنبش‌های دانشجویی جهان نام برد و گفت: امروز جوامع جهان با رصد فعالیت‌های دانشجویان ایران  تحرکات خود را ساماندهی می‌کنند و این نتیجه صدور انقلاب اسلامی به جهان است.