نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: اقتصادی کد خبر: 10359 ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۳۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل خبر داد:

لزوم اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به مشاورین املاک مبنی بر ضرورت اتصال به سامانه ثبت الکترونیک اسناد هشدار داد و گفت: افزایش امنیت و صحت معاملاتی و اهلیت طرفین معامله از جمله مزایای سامانه کاتب است.

لزوم اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر» به نقل از وابط عمومی دادگستری کل استان اردیبل، جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این جلسه با تشریح ضرورت ساماندهی معاملات اموال غیر منقول به منظور پیشگیری از هرگونه اختلافات بعدی اظهار داشت: یکی از راهکار های مهم برای جلوگیری از اختلافات و دعاوی این معاملات ثبت آن در سامانه کاتب است که از مهمترین  مزایای آن می توان به افزایش امنیت و صحت معاملاتی و اهلیت طرفین معامله اشاره کرد.

وی افزود: برای انجام این معاملات در سامانه کاتب ضروری است تا کلیه مشاورین املاک  از طریق نصب برنامه کاتب به سامانه متصل شوند و اتحادیه مشاورین نیز باید تمهیدات لازم برای استفاده مشاورین املاک از کلیپ های آموزشی استفاده از سامانه  کاتب در اختیار آنان قرار دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه های مسئول از جمله اداره کل ثبت اسناد و املاک و نیز اداره صمت استان  باید با تشکیل اکیپ بازرسی تلفیقی  ضمن رصد و نظارت بر مشاورین املاک از حیث اتصال به سامانه کاتب ، نسبت به رفع هر گونه مشکل عدم اتصال مشاورین املاک به سامانه کاتب اقدام نمایند.

وی هشدار داد: در صورت مشاهده تخلف مشاورین املاک نسبت به عدم اتصال  به سامانه ثبت الکترونیک اسناد (سامانه کاتب) و عدم ثبت پیش نویس قرار داد در سامانه یاد شده، برخورد جدی و قانونی با واحد صنفی متخلف صورت می گیرد.

بر اساس ماده 3 قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول دلالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی مکلفند پس از مذاکره مقدماتی، نسبت به درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه‌ ثبت الکترونیک اسناد اقدام و پیش‌نویس مذکور را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس نمایند.

 

انتهای خبر/ ج