نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10411 ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

شب‌های فرهنگی اردبیل در پایتخت برگزار می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی شب فرهنگی اردبیل در تهران پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد و گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته در این برنامه فرهنگی  مفاخر و رجال اردبیل با حضور بزرگان دارالارشاد از سراسر کشور و حتی منطقه تصویب، برنامه ریزی شده و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.

شب‌های فرهنگی اردبیل در پایتخت برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»احد بیوته نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دومین سوگواره ملی عکس سقا و سومین جشنواره مهر سینمای اردبیل با بیان اینکه امروز باید اردبیل با مخاخر و هنرمندانش به جهانیان شناسانده شود لزوم فعالیت هنرمندانه اصحاب فرهنگ و هنر دارالارشاد را متذکر شد و گفت: همه ما وظیفه سنگینی در تحقق این امر مهم داریم چراکه ما میراثداران ادبیات و فرهنگ و هنر کهن ابا و اجدادی هستیم باید تمام تلاش خود را در راستای انتقال این ثروت مهم و بزرگ به ایندگان بکار بندیم.

وی از سینماگران و عکاسان خواست گذشته و حال دارالارشاد اردبیل را طوری ترسیم کنند که تجسم آن فرامنطقه‌ای و در ابعاد جهانی باشد.

بیوته فعالیت هنری خود در عرصه تئاتر، نمایش و تلویزیون را خاطرنشان کرد و گفت: فریم به فریم موفقیت هنری خود را مدیون پیشکسوتان عرصه فیلم و سینمای دارالارشاد به ویژه عسگر جاوید بنیانگذار و پدر سینمای اردبیل است.

وی از برگزاری جشنواره‌ها و محافل هنری به عنوان بهانه‌ای برای گردهمایی پیشکسوتان عرصه هنر به ویژه فیلم و سینما و عکس نام برد و گفت: همه باید در اعتلای هنر و هنرمندان دارالارشاد تلاش کنیم چراکه تعالی فرهنگ اردبیل و انتقال ارزش‌های گذشتگان در گرو فعالیت هنرمندان است.

این نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویب راه اندازی اولین شهرک سینمایی تخصصی خصوصی کشور در استان اردبیل، تجهیز فرهنگسراهای نمین و عنبران و کلنگ زنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین از جمله ره‌آوردهای این دیدار برای اردبیل بود.

وی از راه اندازی شب فرهنگی اردبیل در تهران پایتخت ایران به مدت دو شب خبر داد و گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته در این برنامه فرهنگی  مفاخر و رجال اردبیل با حضور بزرگان دارالارشاد از سراسر کشور و حتی منطقه تصویب، برنامه ریزی شده و اعتبارات لازم نیز پیش بینی شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا دارالارشاد اردبیل از این به بعد به نام مفاخر و رجال صاحب سبک و صاحب نظر آن در جهان شناسانده شود.