نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10441 ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶

با شرکت ۸۰ عضو هنرمند کانون پرورشی فکری کودکان انجام گرفت؛

رونمایی از دیوارنگاره «سرزمینِ من» در اردبیل

دیوارنگاره «سرزمینِ من»۸۰ عضو هنرمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل رونمایی شد.

رونمایی از دیوارنگاره «سرزمینِ من» در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«ابصارخبر»، آئین رونمایی از دیوارنگاره «سرزمینِ من»  روز پنجشنبه 26 مهرماه با حضور  سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل و جمعی از کودکان و نوجوانان و والدین در محل کاننو پرورشی فکری کودکان اردبیل رونمایی شد.

 اعتماد اعجازی در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری از نهادهای فرهنگی مؤثر در کشور است و مربیان این مجموعه تلاش‌گر، پرورش فکر، اندیشه و خیال‌پردازی کودکان و نوجوانان را بر عهده دارند.  

وی با بیان اینکه شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: آنچه در کودکی نهادینه می‌شود مبنای رفتار و شخصیت بزرگ‌سالی افراد است و با مسیری روشن و مناسبی که کانون در مقابل فرزندان ما قرار می‌دهد آن‌ها را برای رسیدن به مدارج بالای علمی، هنری و حتی مسئولیت کمک خواهد کرد.  

فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود صیانت کودکان از فضای مجازی را مورد تأکید قرار داده و عنوان کرد: فضای زندگی با فضای مجازی ترکیب‌شده است و با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از همین فضا است باید با کنترل و مراقبت بیشتر، از فرزندانمان صیانت کنیم.  

وی خلاقیت، رشد فکری و ذوقی و آموزش کار اجتماعی کودکان را از ویژگی‌های بارز فعالیت‌های کانون عنوان کرد و افزود: فرزندان ما به خاطر زندگی آپارتمان‌نشینی و نوعی حبس در خانه‌ها مهارت‌های لازم برای زندگی اجتماعی را فرانمی‌گیرند درحالی‌که کانون یکی از راه‌حل‌های این مسئله است.  

مشاور استاندار تصریح کرد: ظرفیت کانون گسترده‌تر از اعضای فعلی است و خانواده‌ها و مدارس از این ظرفیت مؤثر استفاده کنند.  

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی هنری کانون مورد حمایت فرمانداری اردبیل است و با واگذاری زمین از سوی شهرداری و شورای شهر، مشخص شدن پیمانکار و تخصیص اعتبارات اولیه کار ساخت پردیس فرهنگی هنری کانون در اردبیل آغاز شده است.  

سلامت صفری عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز در این آیین گفت: کودکان و نوجوانان خلاق و تولیدکننده‌ی آثار فرهنگی هنری، ذخایر آینده و پشتیبان کشور در تمام سطوح هستند.  

وی اظهار داشت: این قشر فرهیخته آینده کشور را ترسیم خواهند کرد، به‌عنوان کودک نیز نقش خود را در جامعه به‌خوبی ایفا می‌کنند.  

عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: اعضای هنرمند کانون می‌توانند مطابق با وظایف سازمانی شهرداری، در زیباسازی شهر فعالیت کنند و آثارشان در همه محلات شهر قابل‌مشاهده باشد.  

وی ادامه داد: برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اردبیل امسال محله محور است و اجرای پروژه‌های دیوارنگاری کودکان با انعقاد تفاهم‌نامه می‌تواند در سایر محلات نیز اجرا شود.  

امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم اعضای کانون را هنرمندان بزرگ کشور در آینده دانسته و گفت: کانون در استان ما بانی کارهای خلاقانه، زیبا و مبتکرانه است.  

رجبی با بیان اینکه مربیان و همکاران کانون از نعمت‌های این نهاد هستند گفت: مربیان توانمند از هنرمندان و برگزیدگان استان هستند و کار اصلی تعلیم و تربیت و آموزش هنرمندان کودک و نوجوان را عهده‌دار هستند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دیوارنگاری اعضای کانون را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این کار فاخر علاوه بر کار هنری، کار هویتی نیز انجام‌شده است و در فرایند خلق این آثار نسل جدید با تاریخ، فرهنگ، مفاخر و مشاهیر این سرزمین نیز ارتباط برقرار کردند.  

وی با انتقاد از رویکرد برخی خانواده‌ها در آموزش تک‌بعدی فرزندانشان گفت: حضور صرف در کلاس‌های تقویتی درسی و پرورش تک‌بعدی بچه‌ها، آن‌ها را دچار مشکلات روحی و شخصیتی می‌کند، درحالی‌که با فعالیت در مجموعه‌های فرهنگی ازجمله مراکز کانون ذوق، عاطفه و احساسات بچه‌ها را با همت مربیان شکل‌گرفته و پرورش می‌یابد.  

ملیحه ملک زاده فرد مدیر کل کانون استان اردبیل نیز در آغاز این برنامه، گفت: فرایند اجرایی این برنامه طی دو ماه به انجام رسید و اعضای مشارکت کننده در این طرح با تاریخ، فرهنگ، مشاهیر و مناطق گردشگری سرزمینشان بیشتر آشنا شدند.  

وی خلق 40 اثر این پروژه را حاصل تلاش 80 عضو هنرمند مراکز کانون اردبیل عنوان کرده و اظهار داشت: مرحله نهایی این پروژه در دو روز اجرا شد و ۳۰ نفر از مربیان و کارشناسان ستادی نیز کار هدایت و راهنمایی اعضا را برعهده داشتند.  

ملک‌زاده فرد اجرای فعالیت‌ها و برگزاری کارگاه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی را بر مبنای سه سیاست مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری کانون عنوان کرده و از مشارکت والدین و حضور فعال آن‌ها در برنامه‌های کانون خبر داد.  

پخش کلیپ از فرایند اجرای دیوارنگاری سرزمین من اردبیل، سنتور نوازی عضو کانون و تجلیل از برگزیدگان فراخوان‌های بین‌المللی کانون در سال 1403 از دیگر بخش‌های این برنامه بود.  

گفتنی است در پایان این آیین، با گشایش نمایشگاه آثار سفال و نقاشی‌های برگزیده فراخوان‌های بین‌المللی، از 40 قاب این دیوارنگاری کانون رونمایی شده و مسئولان حاضر در برنامه ضمن گفتگو با اعضا با اهدای لوح و هدیه از آن‌ها تقدیر کردند.

 

انتهای خبر/ ج