کد خبر: 3627 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹

به همت انجمن علمی ریاضیات و کابردها؛

مسابقه سودوکو در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

مسابقه "سودوکو" به همت انجمن علمی ریاضیات و کابردهای دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا در سالن خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

مسابقه سودوکو در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مسابقه سرگرمی حل جدول "سودوکو" به همت انجمن علمی  ریاضیات و کابردهای دانشگاه محقق اردبیلی و به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا در سالن خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

شهریار خدایی دبیر انجمن علمی ریاضیات و کابردهای دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص نحوه برگزاری مسابقه سودوکو گفت:سودوكو از جمله سرگرمي‌هايي است كه اگرچه كمتر از نيم قرن از انتشار اولين نسخه آن مي‌گذرد اما در سال‌هاي گذشته آنچنان مورد استقبال عموم قرار گرفته كه به يكي از اصلي‌ترين سرگرمي‌هاي بسياري از مردم جهان تبديل شده است.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور عموم، سودوكو احتياج به دانستن رياضيات ندارد، گفت: به كمك منطق ساده و حوصله فراوان براحتي مي‌توان آن را حل كرد.

دبیر انجمن علمی ریاضیات و کابردها خاطر نشان کرد: تب و تاب سودوكو امروزه نه تنها مردم عادي بلكه دانشگاهيان را هم فراگرفته است.

سودوکو مخفف عبارت ژاپنی “Suuji wa dokushin ni kagiru” به معنی «ارقام باید تنها باشند» است، که امروزه یکی از سرگرمی‌های رایج در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید.

نوع متداول سودوکو یک جدول ۹x۹ است که کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است. در این جدول چند عدد به طور پیش فرض قرار داده شده که باید باقی اعداد را با رعایت قوائد بازی آنها را یافت.

 مسابقه زنده لباهنگ و تجلیل از منتخبان مسابقات فوق از دیگر بخش های این برنامه بود.

انتهای پیام/