کد خبر: 2263 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶

با مشارکت بنیاد حفظ آثار اردبیل

کتاب دانشجویان شهید دانشگاه پیام نور اردبیل منتشر می شود

مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور اردبیل از انتشار کتاب شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این دو کتاب با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس منتشر خواهدشد.

کتاب دانشجویان شهید دانشگاه پیام نور اردبیل منتشر می شود

حسن قاسم زاده مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز از انتشار 2 ویژه شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل خبرداد و گفت:هم اکنون کتاب دانشجوی شهید دکتر داوود اصغری در مرحله ویرایش بوده و  نگارش کتاب دانشجوی شهید مهدی مرادی نیز در مراحل پایانی به سر می برد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: این کتاب‌ها، در واقع زندگینامه‌های مستند شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل هستند که جهت آشنایی دانشجویان با شهدای دانشگاه و به همت خانم نظری نویسنده دفاع مقدس و از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور به نگارش درآمده اند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین نمونه و الگو برای جوانان و دانشجویان هستند گفت: ترویج سیره عملی و رفتاری شهدای دانشجوی دانشگاه حداقل ترین کاری است می توانستیم انجام دهیم.

دانشجوی شهید دکتر داوود اصغری

شهید دکتر داوود اصغری در سال 1347 متولد و از 15 سالگی در جبهه ای حق علیه باطل حضور یافت. این شهید بزرگوار در طول 30 ماه حضور در جبهه ها در عملیاتهای بدر ، خیبر ، والفجر 8 ، کربلای 5 و مرصاد شرکت داشت و در عملیاتهای بدر و والفجر 8 با جراحت از ناحیه شکم و ریه به افتخار جانبازی نایل آمد.

 این جانباز 70 درصد پس از پایان جنگ در سال 67 از دانشگاه تبریز قبول شد و تا تخصص گوش و حلق و بینی تحصیلات خود را ادامه داد و برای تکمیل تخصص خود چندین دوره رانیز در خارج از کشور سپری کرد و صاحب چندین کرسی در مجامع علمی بین المللی شد.

شهید دکتر اصغری در طول طبابت خود اعمال جراحی رایگان بسیاری را برای نیازمندان انجام داده و با چند مرکز و موسسه خیریه نیز در جهت درمان و جراحی نیازمندان همکاری نزدیکی داشت و حمایت مالی تعدادی از کودکان بی سرپرست را نیز بر عهده داشت.

آن شهید بزرگوار که به 5 زبان خارجی مسلط بود در حوزه های مختلف علمی و هنری نیز فعال بود و در سال 87 به عنوان پزشک نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.

شهید دکتر داوود اصغری سه روز پیش پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحات دوران جنگ در سن 47 سالگی به لقاالله پیوست و در کنار همرزمان شهیدش در آرامستان ججین اردبیل آرام گرفت.

دانشجوی شهید مهدی مرادی

 

مهدی مرادی در سپیده دم سی و یکمین روز از اردیبهشت ماه سال 1367 که مصادف با آخرین روزهای جنگ تحمیلی بود، در حالی که پدر در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت، در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. خانواده اش با تمام وجود درگیر اوضاع جنگ بودند، پدرش خود رزمنده بود و در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت می کرد. دوران کودکی را در کنار خانواده گذراند تا به سن آموختن رسید. از شش سالگی مشغول به تحصیل شد و دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را با توجه به استعداد خوب تحصیلی که داشت با موفقیت سپری کرد. در طول دوران تحصیل همواره در برنامه های فرهنگی و مذهبی شرکت می نمود و در بسیج دانش آموزی عضویت داشت. ایشان مجدانه و با شور و شوق فراوان به فعالیت فرهنگی و سیاسی می پرداخت. پس از ساعات مدرسه در پایگاه محله “شهدای شلمچه“ نیزعضویت یافته و فعالیت می نمود.

پس از اتمام دوران متوسطه در کنکور سراسری شرکت نمود و در رشته محیط زیست پذیرفته شد، همزمان با آن در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) پذیرفته شد. با توجه به روحیات و علایق شخصی خود ادامه تحصیل در دانشگاه امام حسین(علیه السلام) و خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران را ارجح دانسته و انتخاب نمود.

دوران تحصیل  در دانشگاه را با معدل بالا سپری کرد و در کنار تحصیل در زمینه های ورزشی نیز فعالیت داشت، از جمله در ورزش های رزمی و تیراندازی، که در این موارد نیز موفق به دریافت حکم های قهرمانی متعددی شده بود. با توجه به وضعیت خوب تحصیلی و جسمانی که داشت برای خدمت در یگان تکاوری انتخاب شد. پس از گذراندن دوره های لازم و پایان دوران تحصیل جهت ادامه خدمت به سپاه پاسداران اردبیل معرفی شد و در حراست دادگستری کل استان مشغول خدمت گردید، در طول خدمت در دادگستری مجددا در کنکور سراسری شرکت کرده و در رشته حقوق از دانشگاه پیام نور پذیرفته شد و مشغول به تحصیل در این رشته گردید، با وجود شرایط سخت کاری مراحل تحصیل خود را با موفقیت طی کرد. با توجه به نیاز مملکت، برای خود تکلیف دانسته جهت مقابله با اشرار و دفاع از کیان این مرز و بوم و تمامیت ارضی کشور عازم منطقه عمومی کردستان(سردشت) شد و در این راه نیز به ندای حق لبیک گفته و شربت شهادت نوشید. 

انتهای پیام/