کد خبر: 548 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵

حجت الاسلام میر عباس زاده:

فرو خوردن خشم از ویژگی های شیعیان است

حجت الاسلام میرعباس زاده در مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام که به همت هیأت انصارالنور بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل برگزار شد، صبر برمشقات و فرو خورن خشم را از ویژگی های شعیان برشمرد.

فرو خوردن خشم از ویژگی های شیعیان است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، میرعباس زاده در این مراسم به بیان فرازهایی از زندگی امام موسی کاظم علیه السلام پرداخت و گفت: حضرت در علم و حلم و تواضع و مكارم اخلاق و كثرت صدقات و سخاوت و بخشندگى ضرب المثل بود.

وی به عفو و احسان بیكران امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کرد و گفت: كيسه ‏هاى موسى بن جعفر در مدينه معروف بود و اگر به كسى يك صره (كيسه) میرسيد بى‏ نياز مى‏ گشت.

میرعباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های حضرت اشاره کرد و گفت: ايشان با آن كه از جهت كثرت عبادت و زهد به «العبد الصالح» معروف بوده ‏اند به قدرى در انظار مردم مقامى والا و ارجمند داشته ‏اند كه او را شايسته مقام خلافت و امامت میدانستند و همين امر موجب تشويش و اضطراب دستگاه خلافت گرديد.

وی ادامه داد: امام هفتم(ع) با جمع روايات و احاديث و احكام و احياى سنن پدر گرامى و تعليم و ارشاد شيعيان، اسلام راستين را كه با تعاليم و مجاهدات پدرش جعفر بن محمد(ع) نظم و استحكام يافته بود حفظ و تقويت كرد و در راه انجام وظايف الهى تا آنجا پايدارى نمود كه جان خود را فدا ساخت.

این مبلغ دینی، صابر، صالح، امين و كاظم را از القاب امام هفتم برشمرد و تصریح کرد: يافته بود: امام موسی کاظم علیه السلام در مردم زمانش به عنوان "عبد صالح " شناخته مى شد، و به خاطر تسلّط بر نفس و فروبردن خشم، نیز به كاظم مشهور گرديد.

قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط مرتضی ابراهیمی پایان بخش مراسم سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در حسینیه دانشگاه پیام نور اردبیل بود.

انتهای خبر/ج

 

 

 


نظرات بازدیدکنندگان

میثم
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵

بسیار عالی بود خدا به هیات رونق بده انشاا... .